پيراهن مردانه

پيراهن | پيراهن مردانه | پيراهن دخترانه | پيراهن مجلسي | پيراهن اسپرت

پيراهن مردانه

۴۱ بازديد ۰ نظر

پيراهن كلاسيك چيست؟ پيراهن مدرن چيست؟ پيراهن اسپرت يا پيراهن‌هاي معمولي! هر كدام از اين انواع پيراهن طرفداران خاص خودش را دارد. اما وقتي در هنگام خريد، فروشنده شروع مي‌كند به صحبت كردن در مورد انواع پيراهن كلاسيك و يقه‌هاي مختلف،‌هاج و واج نگاهش مي‌كنيم و سر تكان مي‌دهيم. اما واقعاً قصه عجيب هفت دكمه پيراهن كلاسيك، جيب‌هاي مختلف روي پيراهن، پيلي‌هاي آستين پيراهن و يقه‌هاي مخصوص خانم‌ها و آقايان را چه طور مي‌شود تشخيص داد؟ 

اصلاً چه فرقي مي‌كند كه يقه پيراهن ظريف باشد يا كمي بزرگ! قرار است زيبا و شيك به نظر برسد كه مي‌رسد. اما وقتي بيشتر در مورد انواع يقه، دكمه‌هاي مختلف و جيب‌هاي روي پيراهن مي‌شنويم، تشويق مي‌شويم كه اين بار كمي با دقت تر پيراهن مورد علاقه مان را انتخاب كنيم.


پيراهن زنانه

پيراهن از ان دست لباس‌هايي است كه هم مردانه دارد و هم زنانه. تفاوت پيراهن زنانه و مردانه شايد در فرم و شكل آنها باشد. خانم‌ها نياز دارند كه در قسمت سينه، پيراهن كمي بزرگتر باشد و اقايان علاقه دارند كه بعضي وقت‌ها از اين پيراهن‌هاي كمر كرستي بپوشند كه بدن ورزشكاريشان بهتر ديده شود.

اولين تفاوتي كه يك پيراهن زنانه دارد در نوع دكمه‌هاي آن‌ها است. از قديم رسم بوده است كه دكمه‌هاي پيراهن زنانه را در رديف چپ ببندند. دليلش اين بوده است كه پيراهن زنانه معمولاً توسط كنيزان به تن ملكه‌ها و شاهزاده‌ها بسته مي‌شده است و براي راحتي كار، دكمه‌هاي پيراهن زنانه را در رديف سمت چپ پيراهن  مي‌گذاشتند تا براي كسي كه ان را مي‌بندد راحت تر باشد.

اگر پيراهن زنانه جيب داشته باشد، يك جيب كوچك در سمت راست قرار گرفته است كه صرفاً براي زيبايي پيراهن طراحي شده است و قصد خاصي از دوختن اين جيب روي پيراهن تصور نمي شده است.

يقه پيراهن زنانه ظريف و بدون محافظ طراحي مي‌شود. قرار نيست شق و رق بايستد و مدام با دست تنظيم شود. صرفاً به خاطر شكل پيراهن است كه از يقه در پيراهن زنانه استفاده مي‌شود.


پيراهن مردانه

اگر به يك پيراهن مردانه دقت كنيد، مسلماً در اولين نگاه متوجه مي‌شويد كه اندازه يك پيراهن مردانه بزرگتر از پيراهن زنانه است. به اين دليل كه معمولاً اقايان داراي حجم عضلاني بيشتري هستند. با اين كه اكثر پيراهن‌هاي مردانه داراي شكل راسته در كل طول پيراهن هستند، اما به تازگي پيراهن‌هاي مردانه اي مد شده است كه كمر آنها كمي تنگ  تر از سينه آنها است. براي كساني كه شكم دارند پوشيدن پيراهن كمر كرستي اصلاً توصيه نمي شود. پيراهن كمر كرستي كه كمر پيراهن از سينه پيراهن تنگ تر است، براي ورزشكاران و افراد لاغر در نظر گرفته شده است كه خوش فرم و جوان به نظر برسند. با اين كه اين نوع پيراهن ‌ها براي همه وسوسه كننده است، اما تلاش كنيد با شكمي كه داريد، جلوي وسوسه خود را بگيريد. زيرا در يك پيراهن معمولي، راحت تر مي‌توان شكم را پنهان كرد.

براي استفاده از جيب در پيراهن مردانه، دست را بايد به سمت چپ برد. آقايان معمولا از دست راست براي برداشتن محتويات جيب پيراهن استفاده مي‌كنند و معمولاً پول يا كاغذهاي مهم يا روان نويس را در جيب چپ قرار مي‌دهند. بعضي از پيراهن ‌هاي مردانه داراي دو جيب هستند. اين جيب دوم، درست به شكل جيب اول در سمت راست قرار گرفته است. البته چنين پيراهن هايي كمتر وجود دارند.

يقه پيراهن مردانه بايد سفت و محكم بايستد. زيرا پيراهن بايد با صلابت و با ابهت باشد و بتواند مرد را استوار و ثابت قدم نشان دهد. اتو كردن يقه پيراهن باعث مي‌شود كه اين سفتي بهتر ديده شود. بهتر است يقه پيراهن مردانه زياد بلند نباشد. مخصوصاً اگر گردن بلندي نداريد. با اين كه در تابستان كارايي خوبي دارد و باعث مي‌شود پشت گردن در افتاب نسوزد، اما بلند بودن زياد يقه پيراهن باعث بدفرم نشان دادن پيراهن مي‌شود.

هرگز از يقه تنگ در پيراهن استفاده نكنيد كه باعث سردردهاي طولاني و مزمن مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد